Ви є тут

Луцька ОДПІ:

Форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами затверджено

 

Луцьке управління ГУ ДФС у Волинській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 188 затверджено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними та порядок її заповнення.

Зокрема, цим наказом передбачено, що такі заявки складають суб’єкти господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів та здійснюють переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Складаються та надсилаються заявки до контролюючого органу в електронній формі. Заявка заповнюється державною мовою.

Заявка складається щодо кожної операції з переміщення пального або спирту етилового із зазначенням кількох транспортних засобів (у разі потреби).

У заявці передбачено зазначати:

- транспортний засіб;

- розташування пункту навантаження/розвантаження;

- код товару/опис пального або спирту етилового згідно з УКТ ЗЕД;

- дату початку/закінчення періоду транспортування.

Нагадаємо, період переміщення пального/спирту етилового не може перевищувати 30 календарних днів.

 

Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області.

 

Трудові відносини з студентом оформляємо вірно

 

Чимало студентів під час літніх канікул влаштовуються працювати у сфери громадського харчування, торгівлі, організації дозвілля, туризму тощо. При цьому роботодавці, які приймають на роботу студента, повинні оформити належним чином з ними трудові відносини. Про це нагадують в Луцькому управлінні  ГУ ДФС у Волинській  області.

У студента є два шляхи здійснення трудової діяльності: за трудовим договором та за цивільно-правовим договором.

Трудовий договір відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю – це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором роботодавець має подати до територіальних органів ДФС за місцем обліку його як платника єдиного соціального внеску повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Заробітна плата, відпускні, а також виплати, нараховані відповідно до умов такого договору оподатковуються в загальному порядку податком з доходів фізичних осіб за ставкою 18 відс та військовим збором за ставкою 1,5 відс та нараховується єдиний внесок за ставкою 22 відсотки.

До доходу таких громадян, якщо той не перевищує законодавчо встановлену межу (п.п.169.4.1 ст.169 Податкового кодексу – 2470 грн) може бути застосована податкова соціальна пільга за умови своєчасного подання заяви на її використання.

Цивільно-правовий договір – це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.

Найпоширенішими серед таких договорів є: на виконання робіт (договори підряду) та надання послуг.

За цивільно-правовим договором підрядник, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує і виконує свою роботу.

Якщо з громадянином укладається договір цивільно-правового характеру, то повідомлення до органу ДФС про прийняття працівника на роботу не надається і запис про виконання роботи у трудовій книжці не робиться.

Сума доходу, одержаного платником податку за цивільно-правовим договором, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відс та військовим збором за ставкою 1,5 відс та нараховується єдиний внеску за ставкою 22 відсотка.

 

Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області.

 

Яке майно фізичної особи - підприємця не може бути використане як джерело погашення податкового боргу?

 

Луцьке управління ГУ ДФС у Волинській області повідомляє, що відповідно до п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:

майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;

майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;

майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;
кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;

майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;

майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;
кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.

 

Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області

 

Що цікавить контролерів під час перевірки законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками

 

Луцьк управління  ГУ ДФС у Волинській області повідомляє, що згідно із п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є, зокрема, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачене законом, первинних документів, які використовуються у бухгалтерському та податковому обліках і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства. Також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Підпунктом 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПКУ встановлено, що фактичною вважається перевірка, яка здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом, зокрема, щодо дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (п. 85.2 ст. 85 ПКУ).

Під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами), в тому числі тим, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин із працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо) (п. 80.6 ст. 80 ПКУ).

Сектор організаційного забезпечення Луцького управління ГУ ДФС у Волинській області